luni, 21 noiembrie 2011

Cum să fii împăcat în carieră

  Am purtat o discuție interesantă astăzi cu un băiat strălucit din anul al III-lea, care m-a întrebat cum poate să valorifice acest ultim an și pe care industrie să își concentreze atenția pentru o carieră de succes și într-o primă fază m-am grăbit să-i numesc câteva direcții care se regăsesc și în prezentarea din broșura de admitere ca apoi să i le clasific după cerințele fiecărui tip de post... 
Sunt întrebată de multe ori de ce am ales cariera universitară, dată fiind situația învățământului românesc, care sunt cele mai atractive domenii pentru un tânăr economist și ce poate face un student pentru a ajunge pe un post cât mai bun, cât mai repede după terminarea studiilor. M-am gândit astfel să împărtășesc o parte din discuția purtată cu acest student online.
   Nu știu exact care este premiul specific pe care îl așteaptă fiecare absolvent, nu pot să apreciez ce l-ar face mulțumit pe unul ori altul, pentru că nu apuc să cunosc pe cineva atât de bine într-un semestru încât să-mi permit să-i croiesc un drum al carierei și nu pot să respect profesorul care o face. Pe de altă parte, nici nu cred că există un astfel de premiu pe piața muncii și văd atât de mulți tineri fără un ideal precis, care așteaptă un pont și se întreabă probabil uneori, de ce au ales o anumită specializare și dacă au ales corect. Fără să-mi dau cu părerea cu privire la situația învățământului românesc, cred cu tărie că singurul premiu trebuie să se afle în sala de studiu pentru un student, fie că studiul are loc la locul de muncă, acasă ori în sala de curs. Mai cred că a fi ambițios și a-ți dori o carieră de succes, nu sunt suficiente, exprimă doar dorințe survenite dintr-o nevoie de autodepășire pe care o resimțim cu toții indiferent de nivelul studiilor, pe când a ști ce îți dorești și a înțelege motivul pentru care muncești din greu, a-ți dedica fiecare suflu obținerii acelui lucru vor satisface înzecit această nevoie. Când simți că ai ceva de oferit și consideri că acel talent specific merită dezvoltat, prețuit și cultivat, nu există bariere în calea fericirii tale. Am crescut alături de colegii de facultate, i-am văzut bucurându-se de succese și suferind dezamăgiri și am învățat uneori mai mult din experiențele noastre decât de la mulți profesori. Vă doresc tuturor să găsiți ceea ce ce puteți oferi cu plăcere, 8 ore pe zi, apoi să vă îndepliniți singuri acest vis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu